Kerstconcert Gica – Groningen

Op vrijdag 21 en zaterdag 22 december geeft Gica haar jaarlijkse winterconcerten. Met het programma ‘Wie schön leuchtet der Morgenstern’ staan deze concerten in het teken van Kerst. Dit keer zet Gica haar tanden in verschillende stukken van beroemde Duitse componisten zoals Schütz, Bach en Mendelssohn. Van Bach zingt Gica naast de twee koralen O Jesulein süss en In dulci jubilo het kerstlied Ich steh’ an deiner Krippen hier. Heinrich Schütz mag gezien worden als de belangrijkste componist uit de periode voor Bach, Gica zingt onder andere zijn Magnificat.
Na de pauze komen recentere componisten aan bod. Van Josef Rheinberger worden drie motetten gezongen uit zijn Neun Advent-Motetten. Van Rheinbergers tijdgenoten Max Reger en Max Bruch worden lieflijke wiegeliedjes gezongen. Het concert wordt afgesloten met drie delen uit het onvoltooide oratorium Christus van Felix Mendelssohn.
De intermezzi zullen worden verzorgd door organist Peter van der Zwaag en celliste Eleanore Tan.

This Christmas, student choir Gica will sing its annual winter concerts. Gica will sing pieces from famous German composers Bach, Schütz and Mendelssohn. Christmas is a time for celebration and in this concert with conductor David van Roijen, Gica will travel back over five centuries of Christmas music, with music by Renaissance and Baroque masters and famous carols.

Datum:
22 december 2018