Vivaldi’s Gloria (Groningen)

Studentenkoor C.S.G. Gica zingt het Gloria van Vivaldi, Laetatus sum van Scarlatti en Vivaldi’s Magnificat. Op 3 feb. in de San Salvatorkerk in Groningen

Op 28 januari en 3 februari geeft Gica haar jaarlijkse winterconcerten, onder leiding van David van Roijen. In deze concerten richten we ons op de Italiaanse barokmuziek. We beginnen het concert met muziek van Domenico Scarlatti. Zijn Laetatus Sum vormt de feestelijke opmaat naar twee werken van Antonio Vivaldi.

Kernstuk van het programma is Vivaldi’s wereldberoemde Gloria. Het openingskoor van dit stuk zal velen bekend in de oren klinken. Daarnaast hebben we ook een Magnificat geprogrammeerd, eveneens van Vivaldi’s hand. Beide componisten zijn grootmeesters van de barokmuziek en staan garant voor prachtige en originele muziek.

Bestel je kaarten in de webshop

Datum:
3 februari 2018