Zomerconcerten 2018: Iconen en Idealen

Op 29 en 30 juni geeft Gica haar zomerconcerten, onder leiding van David van Roijen. In het programma ‘Ikonen en Idealen’ brengt Gica kerkmuziek uit Rusland en Amerika, twee grootmachten met elk een eigen beleving van gemeenschap en religie. Die verschillen klinken door in de muziek: van machtige koorwerken in het Kerk-Slavisch tot indringende spirituals van de Amerikaanse slaven.

In het eerste deel laten we de rijkdom van de Russische kerkmuziek horen: we zingen enkele overweldigende en soms ingetogen werken van Bortnianski, Tsjaikovski en Rachmaninov. Vervolgens staat de veelzijdigheid van de Amerikaanse religieuze muziek centraal: van vroege kerksamenzang tot een zoete hymne op muziek van Dvořák; en van aangrijpende gospels tot de bijzondere werken van Eric Whitacre.

Studentenkoor C.S.G. Gica
Dirigent: David van Roijen
Piano: Tomas Kloosterman

29 juni: Oosterwolde
Het Anker
Jan Frankensingel 30
Aanvang: 20.15

30 juni: Groningen
San Salvatorkerk
Hora Siccamasingel 202
Aanvang: 20.15

Bestel hier uw kaarten voor onze zomerconcerten “Iconen en Idealen”

U kunt ook kaarten kopen aan de deur (alleen contant betalen).