Bach Concert Groningen

Zomerconcert: ‘Bach und Danach’ in Groningen en Oosterwolde

Op 25 en 30 juni geeft Gica haar jaarlijkse zomerconcerten, onder leiding van David van Roijen. Deze twee concerten draaien om een van de grootste componisten van de westerse muziekgeschiedenis: Johann Sebastian Bach. Onder andere het motet Jesu, meine Freude staat op het programma. De concerten zullen op de volgende data plaatsvinden:

• op zondag 25 juni, 15.00 uur in Oosterwolde (locatie: Het Anker);
  • op vrijdag 30 juni, 20.15 uur in Groningen (locatie: Columnakerk).

Intermezzi

Het concert zal worden begeleid door organist Peter van der Zwaag en celliste Mathilde van Wijnen. Naast begeleiding zullen zij ook de intermezzi verzorgen.

Familie en vrienden

Bach kwam uit een zeer muzikale familie, maar de muziek die uit die familie voortkwam wordt vaak overschaduwd door Bachs genialiteit. Wij zullen daarom twee stukken laten horen van twee minder bekende ‘Bachen’, Johann Ludwich Bach en Johann Michael Bach. Van deze twee componisten zingen we respectievelijk Unsere Trubsal en Halt was du hast. Tot slot krijgt u muziek te horen van componisten zoals Mendelssohn en Brahms die zich hebben laten inspireren door de muziek van Bach.

Kaarten

Wij hopen u tijdens een van onze concerten te mogen verwelkomen! Kaarten zijn vanaf nu verkrijgbaar in de webshop. Als u nu uw kaarten bestelt, profiteert u van vroegboekkorting.