Winterconcert C.S.G. Gica 2017: Save Our Souls

Winterconcerten 2017: Save Our Souls

Op 3 en 4 februari geeft C.S.G. Gica haar jaarlijkse winterconcerten onder leiding van vaste dirigent David van Roijen. Wij presenteren tweemaal een romantisch-modern concert dat in het teken staat van de perikelen van de zee en de scheepvaart. Dit thema heeft bij veel klassieke koorcomponisten een prominente rol gespeeld. Op het programma staan onder andere de Five English Folk Songs van Vaughan Williams – prachtige arrangementen van volksliedjes die veelal een nautische oorsprong hebben. De tweede helft wijden we aan Maria, beschermheilige van de scheepvaart. De avond wordt gevuld met werken van o.a. Britten, Andriessen, Grieg, Kverno en vele anderen. De intermezzi worden verzorgd door accordeonist Jan-Roelof Bathoorn.

Locaties en aanvangstijd:
Vrijdag 3 februari: Pelikaankerk, Pelikaanstraat 10 in Leeuwarden, aanvang 20.15
Zaterdag 4 februari: San Salvatorkerk, Hora Siccamasingel 202 in Groningen, aanvang 20.15

Kaarten:
U kunt kaarten kopen via onze webshop of aan de deur. Er is een kortingstarief voor studenten, jongeren <18 en bezitters van een Stadjerspas.