Winterconcerten ‘Je lève mes yeux’ in Leeuwarden en Groningen

Aan het einde van deze maand geeft C.S.G. Gica haar jaarlijkse winterconcerten. Op vrijdag 29 januari zingen wij in de Doopsgezinde kerk in Leeuwarden en op zaterdag 30 januari zijn wij in Groningen te vinden in De Fontein. Ook deze avonden staan wij weer onder leiding van David van Roijen.

Het thema van de concerten is ‘rampspoed en troost’. Rond dit thema zijn uiteenlopende stukken geselecteerd, uit diverse stijlperioden, van onder andere Nederlandse en Franse componisten. Naast stukken van Charles Gounod en Frank van Nimwegen wordt het ‘Kyrie for Norway’ van Tom Dicke ten gehore gebracht. Een prachtig stuk dat binnen 48 uur na de massamoord in Noorwegen door Dicke werd gecomponeerd en door ruim 70 zangers werd uitgevoerd. Ook het ‘Cantique de Jean Racine’ van Gabriel Fauré mag niet ontbreken op deze avonden. Verder zult u werken te horen krijgen van Goudimel, Daan Manneke en Herman Strategier.

De orgelbegeleiding en de intermezzi zijn in de handen van Vincent Henssen.

Vrijdag 29 januari: Doopsgezinde Kerk, Wierdumerdijk 18  (Leeuwarden)

Zaterdag 30 januari: De Fontein, Eikenlaan 255 (Groningen)

Aanvang 20:15

Bestel hier kaarten! De bestelde kaarten en programmaboekjes zijn voor aanvang van het concert bij de kassa op te halen.